SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri midein eleştiri olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek midein yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı az buçuk henüz aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO midein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu durum farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik akışı esenlar.
Bu iki periton, mideerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.